Kontakt
Öppettider kundservice
Måndag, onsdag, torsdag & fredag: kl. 11:00-14:00
Tisdag, lördag, söndag & helgdagar: Stängt
08-503 503 00
[email protected] (Svarstid: 24 timmar eller samma vardag)
FAQ /Vanliga frågor
Koncept
-
Kan jag bara boka bord för idag?
TableToday är ett sista minuten-koncept där du endast kan boka bord samma dag.
Så du kan inte boka i förväg. Så fort klockan är över midnatt kommer du att kunna boka bord för den nya dagen. -
När kommer borden ut på TableToday?
Från midnatt kan du se borden för samma dag.
Restaurangerna sköter själva sina bord på tabletoday.se och därför kan fler restauranger läggas till under dagen.
Precis som att restaurangen kan stänga ner sina bord eller öppna fler bord under dagen. -
Hur fungerar TableToday?
Se mer om TableTodays koncept her
-
Är TableToday gratis?
TableToday är en gratistjänst som du är fri att använda när det passar dig.
Vi har dock en liten administrationsavgift som tillkommer under köpprocessen och kan ses i din bokning. -
Varför kan jag inte boka bord på alla partnerrestauranger?
Alla våra partnerrestauranger har en inloggning till vårt system, och bestämmer själva vilka dagar och tider de vill använda TableToday.
Därför kan du upptäcka att vissa av våra partnerrestauranger inte använder TableToday under längre perioder, t.ex. om en restaurang har högsäsong på sommaren. -
Hur ofta uppdateras menyerna på TableToday?
Alla restauranger har en inloggning till tabletoday.se, där de själva uppdaterar sina menyer, så att menyerna de erbjuder via tabletoday.se motsvarar de rätter/menyer de vanligtvis erbjuder sina betalande gäster.
Därför varierar det från restaurang till restaurang hur ofta de uppdaterar sin meny på tabletoday.se. -
Kan man garanteras uteservering?
Tyvärr kan vi inte garantera uteservering, men vi har skapat ett sökfilter för de restauranger där uteservering är möjligt.
Vill du garanteras uteservering måste du komma överens om detta direkt med restaurangen innan du bokar och köper via tabletoday.se. -
Hur lång tid har jag mitt bord?
Bordet är ditt i 2 timmar från angiven starttid. (Om inget annat anges)
Kommer du senare än angiven tid har du tyvärr fortfarande bara bordet i 2 timmar från den ursprungligen angivna starttiden.
Anledningen till att du har bordet i 2 timmar är att restaurangen kan ha bokat om bordet för andra gäster efter de 2 timmarna, vilket är en stor anledning till att restaurangerna kan sälja sina menyer så billigt på TableToday. -
Kan man kombinera TableToday med andra rabatter?
Nej, man kan inte kombinera TableToday-bokningar med andra rabatter.
-
Erbjuder ni vegetariska menyer?
Våra partnerrestauranger bestämmer själva vilka menyer de vill sälja på TableToday.
En del av restaurangerna erbjuder i allt högre grad vegetariska menyer – och dessa dyker upp under de enskilda menybeskrivningarna.
Du kan välja filtret "vegetariskt" i restaurangöversikten för att se vilka restauranger som alltid eller ofta erbjuder vegetariska menyer. -
Kan jag ta med små/mindre barn?
Tyvärr är detta inte ett alternativ via vårt koncept.
Därför rekommenderar vi att du själv kontaktar den aktuella restaurangen och frågar om möjligheten att ha med dig små/mindre barn i restaurangen när du har bokat via tabletoday.se. -
Ingår dryck?
I köpet ingår det som beskrivs i menyn.
Vissa restauranger har valt att ta med dryck, men de flesta har inte inkluderat drycker.
Om restaurangen har valt att ta med dryck beskrivs detta i menyn.
Beställningar och köp
-
Kan jag ändra mitt köp?
När du väl har bokat och betalat hos TableToday är det tyvärr inte möjligt att ändra köpet (inklusive tid, datum, meny eller andra ändringar).
Du har dock alltid möjlighet att kontakta restaurangen och fråga om möjligheten att t.ex. ändra tiden. -
Kan jag annullera ett köp?
Tyvärr går det inte att ångra ett köp, men det går bra att ge vidare bokningen till någon annan.
-
Varför kan jag inte välja det antal personer vi är?
Restaurangen bestämmer antalet bord och lokaler som de kommer att erbjuda på tabletoday.se.
Till exempel kan en restaurang ha valt att endast erbjuda ett enda 4-personersbord fram till 18.00, och därmed kan du endast boka bord för 4 personer på den aktuella restaurangen fram till kl 18.00. -
Hur köper jag ett bord via tabletoday.se?
Hittar du en matupplevelse du vill köpa på TableToday trycker du på "BOKA BORD".
Du måste då välja antal personer och den tid du vill ha ditt bord. Om restaurangen erbjuder mer än en meny måste du även välja vilken/vilka du vill köpa. Avsluta med att trycka på "NEXT", vilket kommer att skicka dig vidare till betalningsprocessen.
Du får då ett kvitto med referensnummer via sms och mail som du enkelt visar i restaurangen (du behöver INTE skriva ut det).
Orderbekräftelser
-
Hur får jag min orderbekräftelse?
När du genomfört ett köp på TableToday skickas en orderbekräftelse med ordernummer till din e-post och via SMS. Det kan ta upp till 10 minuter innan du får både SMS och e-post.
Om du inte har fått en orderbekräftelse via e-post, prova att kontrollera din skräppost. Det går alldeles utmärkt att visa orderbekräftelsen även via SMS. -
Jag har endast fått min orderbekräftelse på SMS och inte via e-post?
Ditt köp fungerar som en helt vanlig bokning. Så länge du har en orderbekräftelse via SMS går det utmärkt.
Om du inte har fått en orderbekräftelse via e-post, men behöver den för t.ex. bokföring eller liknande, kontrollera din skräppost.
Om e-postmeddelandet inte kan hittas där heller, vänligen kontakta vår kundtjänst. -
Jag har genomfört betalningen men inte fått något SMS eller e-postbekräftelse?
Om du har fått antingen sms eller e-postkvitto så har köpet gått igenom. Du behöver bara en av delarna.
Bekräftelsen bör komma inom 5-10 minuter.
Om du inte har fått vare sig ett SMS eller e-postkvitto, prova att kontrollera din skräppost.
Om du fortfarande inte har ett kvitto har betalningen inte gått igenom och du måste därför försöka igen. Om den första betalningen måste bekräftas med NemID rekommenderar vi att du provar med MobilePay nästa gång. -
Hur löser jag in min orderbekräftelse?
Du visar helt enkelt upp din orderbekräftelse, som du fått via e-post och SMS, till restaurangen vid ankomst.
Du behöver inte skriva ut orderbekräftelsen. -
Hur länge är en TableToday-beställning giltig?
Giltighetstiden för din orderbekräftelse är själva köpdagen och från angiven starttid på orderbekräftelsen och 2 timmar framåt (om inget annat anges).
Kommer du senare än angiven starttid har du tyvärr fortfarande bara bordet i 2 timmar från den ursprungliga starttiden.
Anledningen till att du har bordet i 2 timmar är att restaurangen kan ha bokat om bordet för andra efter de 2 timmarna, vilket är en viktig anledning till att restaurangerna kan sälja sina menyer med 1/3 i prisavdrag via TableToday . -
Min orderbekräftelse har gått ut. Är mina pengar förlorade?
Eftersom orderbekräftelsen avser en vara som endast erbjuds av partnerrestaurangen under ett visst begränsat tidsintervall, begränsas orderbekräftelsens giltighet automatiskt till detta. Tyvärr kan du därför inte få återbetalning för din beställning.
Presentkort & rabatter
-
Kan jag använda flera presentkort på samma köp?
Ja, det kan du.
Först anger du den ena presentkortskoden och trycker på 'ANVÄND' - sedan dras beloppet. Du kan sedan upprepa samma procedur med en annan presentkortskod.
Däremot gäller följande:
Du kan använda flera presentkortskoder med specifika belopp som t.ex. en på 100 SEK. och en på 200 SEK, i samma bokning.
Du kan kombinera en specifik presentkortskod på t.ex. 100 SEK med en procentuell rabattkod på t.ex. 10%, för samma bokning.
Du kan inte kombinera flera procentuella rabattkoder, det vill säga en på 10 % och en på 15 %, vid samma bokning. -
Vad gör jag om värdet på mitt presentkort är större än mitt köp?
Om presentkortets värde är större än beloppet i varukorgen skickas ett nytt presentkort till din e-post med resterande belopp direkt efter att köpet genomförts.
Om presentkortets värde är mindre än beloppet i varukorgen betalas resterande belopp genom att trycka på "NÄSTA" i köpprocessen. -
Till vilka restauranger kan jag använda mitt presentkort?
Du kan använda ditt presentkort till alla våra partnerrestauranger. Presentkortet kan endast lösas in på tabletoday.se – och inte på restaurangen.
Du anger helt enkelt presentkortskoden i köpprocessen, så kommer värdet på ditt presentkort att dras från ditt köp. -
Kan jag använda mitt TableToday-presentkort i restaurangen?
Presentkort för TableToday kan endast användas som betalningsmedel på tabletoday.se och kan därför inte användas i restaurangen.
Om presentkortets värde är större än beloppet i varukorgen får du ett nytt presentkort på resterande belopp via din e-post så snart köpet är genomfört. -
Erbjuder TableToday presentkort?
Ja, vi erbjuder presentkort. Du kan läsa mer och köpa ett presentkort på tabletoday.se her
-
Presentkort/rabattkod fungerar inte
Om presentkortet/rabattkoden inte fungerar så måste vi be dig att skriva felmeddelandet och koden till kundtjänst som omgående kan undersöka felet.
Nyhetsbrev
-
Jag får inte nyhetsbrev trots att jag är registrerad?
Vi skickar ut vårt nyhetsbrev ca. en gång i veckan, när det kommer nya restauranger eller andra spännande nyheter. Det finns dock ingen fast dag när vi skickar ut nyhetsbreven. Du kan därför upptäcka att det kan ta upp till några veckor innan du får något från oss.
Om du fortfarande inte har fått ett e-postmeddelande, kontrollera din skräppost eller försök att registrera dig igen.
Om du fortfarande inte får några e-postmeddelanden, skriv till oss på [email protected]. -
Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrev?
Du avregistrerar dig från vårt nyhetsbrev längst ner i nyhetsbrevet du har fått. Här hittar du en knapp där du kan avregistrera dig.